мої розробки


ПЛАН
відкритого уроку з виробничого навчання
Тема уроку: Відправлення повідомлень через Internet Еxplorer, створення власної поштової скриньки.
Мета уроку: навчити  учнів користуватись електронною поштою, сформувати послідовність дій під час електронного листування; розвивати логічне мислення та творчий підхід до роботи; вміння логічно і послідовно висловлюватись; формувати у учнів пунктуальність, уважність, акуратність під час роботи в мережі; виховувати відповідальність за доручену роботу, формувати інтерес до обраної професії.
Тип уроку: комбінований.
Матеріально-технічне забезпечення: комп'ютери, картки – завдання 19, 20, 21, 22;  кросворд 1; інструкційна картка 4; практичні завдання 19, 20, 21; плакати 19, 20, 21; презентація 8; відео 5 «Створення електронної скриньки».
ХІД УРОКУ
1. Організаційна частина.
1.1. Привітання з учнями.
1.2. Перевірка готовності учнів до уроку:
- перевірити зовнішній вигляд, самопочуття учнів, готовність робочих місць до початку уроку, готовність учнів до уроку, наявність у них необхідного приладдя.
2. Вступний інструктаж:
2.1. Оголошення теми та мети уроку.
2.2. Перевірка засвоєння учнями умінь і навичок з теми: «Завантаження і перегляд Web-сторінок, робота з інформаційно-пошуковими системами, пошук необхідної інформації за допомогою запитів»:
ü Сформулюйте  правила при роботі з пошуковими системами, Web-сторінками та електронною поштою в Internet.
ü Назвіть вимоги безпеки перед початком роботи та після закінчення роботи в  Internet.
ü Завантажте спеціальну програму для Web-сторінок.
ü Покажіть види програм-браузерів.
ü Продемонструйте техніку заходження в веб-браузери.
ü Продемонструйте можливості браузерів.
ü Відкрийте вікна браузерів і назвіть їх спільні об’єкти.
ü Створіть домашню сторінку.
ü Використовуючи пошукові системи, знайдіть відповіді на запитання в мережі Інтернет, вкажіть адреси сторінок, що містять необхідну інформацію. (Додаток 4).
2.3. Робота з картками. (Додаток 1,2, 3, 4, 5)
1.     Перевірка знань та вмінь учнів необхідних на даному уроці.
1.1.                        Актуалізація опорних знань, умінь, навичок учнів (опитування):
ü Порівняйте електронну пошту та звичайну пошту. лектронною поштою повідомлення в більшості випадків доставляється набагато швидше, ніж звичайною;
- коштує це дешевше;
- для відправлення листа декільком адресатам не треба друкувати його у багатьох екземплярах, досить один раз ввести текст у комп'ютер;
- якщо треба перечитати, виправити отриманий або складений вами лист чи використати цитати з нього, це зробити легше, оскільки текст уже знаходиться у комп'ютері;
- зручніше зберігати велику кількість листів (файлів) на диску, ніж у шухляді столу;
- полегшує пошук необхідної інформації в листах;
- заощаджується папір.)
ü Зайдіть на сторінку електронної пошти ukr.net.
ü Створіть електронну поштову скриньку? (Відео 5) (Це область пам'яті на одному з мережних комп'ютерів поштового сервера. Доступ до цієї області здійснюється за адресою, що надається абонентові, і паролем, який абонент вигадує сам. Пароль відомий тільки абонентові й мережному комп'ютеру. Одержавши адресу своєї поштової скриньки, користувач може повідомити її друзям, знайомим. Кожен абонент електронної пошти може надіслати листа будь-якому іншому абонентові, вказавши в посланні його поштову адресу. Але зробити це можна, тільки повідомивши комп'ютерній мережі свою поштову адресу і пароль (як доказ того, що це дійсно власник скриньки).
Демонстрація практичних навичок (створення електронної поштової скриньки).
ü Покажіть як користуватись електронною поштою. (Додаток 8, плакат 19).
ü Яким чином повідомлення електронної пошти знаходить свого адресата? Наведіть приклад. (Повідомлення електронної пошти знаходить свого адресата за допомогою поштової адреси (E-mail). Ця адреса складається з двох частин, розділених значком @ («собачка»). Ліва частина адреси — це локальне ім'я користувача (логін), а права частина — ім'я домену.
Наприклад, адресу horoshiv@rambler.ru можна прочитати буквально: скринька horoshiv у домені rambler.ru.)
ü Покажіть на ПК, які програми ви використовуєте при роботі з електронною поштою. (Додаток 8, плакат 20).
(Щоб користувач міг надсилати й одержувати електронні повідомлення, на його комп'ютері слід встановити програмне забезпечення клієнта електронної пошти. Існують різні поштові програми, що мають різні можливості й призначені для роботи в різних ОС. Широко застосовуються поштові програми TheBat!, MozilaThunderBird, Microsoft Exchange, Outlook Express, Microsoft Outlook, Internet Mail, Eudora, Exchange Mail тощо. Часто ці програми включаються до складу ОС.
Проте слід зауважити, що на сучасному етапі роботи з електронними листами не завжди є необхідність встановлювати спеціальну програму. Часто можна працювати в прямому режимі, під час підключення до Інтернету та роботи у WWW. На сайтах поштових серверів існують спеціальні сторінки, що мають інтерфейс поштової програми.)
ü Які протоколи електронної пошти ви знаєте? Розкажіть, що вони означають? (Додаток 8, плакат 21)
(Для надсилання й одержання електронних повідомлень у мережі Інтернат використовуються певні протоколи:
*                    SMTP (Simple Mail Transfer Protocol) — простий протокол передачі пошти, призначений для відправлення повідомлень. Відправлені користувачем повідомлення надходять на SMTP-сервер провайдера, який обробляє вихідну пошту.
*                    ОРЗ (Post Office Protocol) — протокол поштової служби, призначений для вхідних повідомлень. Згідно з цим протоколом поштові сервери одержують і зберігають електронні повідомлення у поштових скриньках.
*                    ІМАР (Internet Message Access Protocol) — протокол Інтернету для доступу до повідомлень — призначений для обробки вхідних повідомлень, що мають текстовий і HTML-формат. Підтримка HTML розширює можливості електронної пошти, забезпечуючи обробку мультимедійної інформації.
Провайдер послуг Інтернету для роботи з електронною поштою має, як правило, два сервери - SMTP і РОРЗ. Сервер SMTP відповідає за відправлення повідомлень, а сервер РОРЗ — за їх прийняття.)
ü Відправте  повідомлення з текстом: «Вітаю з днем Св. Валентина» за адресою zebachinskalyuda@ukr.net.
1.2.             Видача практичних завдань (додаток 5,6,7)
3.4. Розподіл учнів по робочих місцях.
4. Поточний інструктаж.
1. Правильність організації робочого місця;
2. Правильність виконання трудових прийомів і операцій;.
3.Дотримання правил техніки безпеки і норм виробничої санітарії і гігієни.
5. Заключний інструктаж.
5.1. Закріплення вивченого матеріалу.
Метод «Мозковий штурм». Фронтальне опитування:
ü Що таке електронна поштова скринька? (Додаток 8, плакат 22) (Електронна поштова скринька це область пам'яті на одному з мережних комп'ютерів поштового сервера. Доступ до цієї області здійснюється за адресою, що надається абонентові, і паролем, який абонент вигадує сам. Пароль відомий тільки абонентові й мережному комп'ютеру.)
ü Які протоколи застосовують для надсилання та одержання електронних повідомлень? (SMTP (Simple Mail Transfer Protocol) — простий протокол передачі пошти, призначений для відправлення повідомлень. Відправлені користувачем повідомлення надходять на SMTP- сервер провайдера, який обробляє вихідну пошту.
РОРЗ (Post Office Protocol) — протокол поштової служби, призначений для вхідних повідомлень. Згідно з цим протоколом поштові сервери одержують і зберігають електронні повідомлення у поштових скриньках.
ІМАР (Internet Message Access Protocol) — протокол Інтернету для доступу до повідомлень — призначений для обробки вхідних повідомлень, що мають текстовий і HTML-формат.)
ü Який вигляд має електронна поштова адреса? Наведіть приклади.
5.2. Підведення підсумків уроку. Визначення кращих робіт.
5.3. Виставлення оцінок. (Додаток 9)
6. Домашнє завдання:
1. Повторити архівацію накопиченої інформації.
2. Розвязати кросворд з вивченої теми. Відповіді відправте мені на електронну пошту.



Майстер в/н                                                                          Л.А.Зебачінська

Коментарі